Partituren
- Arne Gunst (1)
- Bart Michiels (1)
- Geert Van der Straeten (3)
- Hans Helsen (1)
- Hubert Waelrant (1)
- Jacobus Clemens non papa (1)
- Jan Van Outryve (1)
- Johan Sluys (1)
- Joris Derder (1)
- Jozef Sercu (1)
- Koen Vits (2)
- Liesbeth Decrock (1)
- Lode Dieltiens (1)
- Lucien Posman (1)
- Maarten Van Ingelgem (1)
- Marcel Ponseele (1)
- Margot De Ley (1)
- Mark Joly (1)
- Mirjam de Wit (1)
- Nicolas De Cock (1)
- Paul Schollaert (1)
- Philippe Lamouris (1)
- Pierre-Hercule Brehy (1)
- Stefaan Himpe (1)
- Stefaan Vanheertum (4)
- Thomas Geudens (1)
- Vic Nees (2)
- Young Composers Project (5)
Victorine Victor componeerde een vierstemmig koorstuk op het gedicht Spiritual van de Nederlandse dichter Remco Campert. Het gedicht sprak haar meteen aan.
Het gedicht Marc groet ’s morgens de dingen sprak Ann Wydooghe aan, dus zette ze het op muziek. Het mag speels en vrolijk uitgevoerd worden.
Psalm 42 (die samen met psalm 43 één geheel vormt) is één van de bekendste liederen uit het Oude Testament van de Bijbel. In krachtige beelden wordt de hunkering en de vertwijfeling verwoord van een gelovige die - als een hert in een droog land - uitziet naar een nieuwe ontmoeting met een liefdevolle en troostende God. In dit koorwerk voor vierstemmig gemengd koor met baritonsolo probeerde Harry Blommaert enkele van deze taferelen op een beeldende, inlevende wijze te verklanken
Aan dit lied ging een grondige zoektocht doorheen talrijke gedichtenbundels vooraf. Uiteindelijk koos Caroline Dewilde voor het grappige gedicht Tandenpoetsen van Frank van Pamelen.
Het gedicht Mei van Gaston Durnez is bedoeld als kolder. In de muziek trachtte Willy Van Lancker de kolderieke tekst duidelijk te houden door een homofone koorzetting.
In de categorie DKO eindigde Marcel Ponseele als tweede met De Grens, geïnspireerd door het Oekraïens-Russisch conflict. Ponseele is een gerenommeerde hoboïst en hobobouwer en kennen we van het schitterende ensemble Il Gardellino. Als jong-gepensioneerde legt hij zich nu toe op het componeren. Een fijne verrassing.
Een tweede vruchtbare samenwerking tussen dichter Maud Vanhauwaert en Mirjam de Wit in het kader van Iedereen zingt: Vanhauwaert schreef een jolig letterlied, ideaal voor kinderen tussen 6 en 8. Mirjam de Wit zette er een heerlijk wijsje op en klaar is kees, we zijn een vrolijk liedje rijker voor jonge zingende kinderen.
Philippe Lamouris schreef een oratorium voor kinderkoor en gemengd koor op tekst van Rozemarijn Vanwijnsberghe. Via religieuze en niet-religieuze teksten in het Arabisch, Hebreeuws, Latijn, Duits, e.a. verkondigt de compositie een boodschap van verbondenheid.
Frank Agsteribbe lanceerde in 2019 een opname bij Etcetera van Flemish Requiem - Vlaams Requiem. Het Lux Aeterna is een deeltje uit de Requiemmis van Bréhy die je daar integraal op terugvindt.
Liesbeth Decrock schreef een Nederlandstalige en Engelstalige versie. Fruitsla voor het koor is de originele compositie.
Pagina's
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »
Schrijf je in op onze nieuwsbrief
4 x per jaar houden we je op de hoogte van repertoirenieuws, info over Vlaamse componisten, nieuwe aanwinsten in onze bib, webshop of vrij te downloaden partituren op Koorklank