Partituren

Er zijn 53 partituren die voldoen aan je zoekopdracht.
  • Michael Vancraeynest

    Tell the Lord how thankful you are

    Michaël Vancraeynest (°1976) schreef Tell the Lord how thankful you are voor het colloquium voor liturgische muziek dat in augustus 2016 in Vaalbeek plaatsvond. Het werk van Vancraeynest is een zetting van psalm 118 voor twee gelijke stemmen en piano. De psalm zet eenstemmig in met een opgewekte melodie, die vervolgens herhaald wordt met toevoeging van een tegenstem, in descanttraditie. Het middendeel verandert van tekst en toonaard. Vancraeynest kiest voor het idioom van de betere musical boven een volle pianobegeleiding. Vervolgens herneemt Vancraeynest het begin. Vlotte compositie voor gelijkstemmige koren die repertoire voor de liturgie zoeken.

    SA met piano
  • Hans Vercauteren

    In mijn droom

    Hans Vercauteren (°1990) studeerde compositie bij Wim Henderickx en directie bij Ivo Venkov en Koen Kessels. Momenteel studeert hij compositie aan het Royal College of Music in Londen. Als dirigent en componist werkt hij nauw samen met Casco Phil, het kamerorkest van België o.l.v. Ben Haemhouts. In mijn droom is een eenvoudig en mooi lied voor kinderkoor en piano met optionele fluit. Ook voor de lessen samenzang in het DKO is dit een geknipt werkje.

    Kinderkoor met piano
  • Ludo Claesen

    Domine non est exaltatum cor meum

    Ludo Claesen schreef Domine non est exaltatum (psalm 131) voor het colloquium Een stem om u te danken dat in augustus 2016 in Vaalbeek plaatsvond. Daarbij was de haalbaarheid voor een gemiddeld kerkkoor een belangrijk criterium.

    SAB met orgel
  • Hans Helsen

    Ilgaz

    Hans Helsen schreef een arrangement op het Turkse Ilgaz. Het werd een meeslepend kinderkoorwerkje dat je meteen wilt meezingen.

    Kinderkoor met piano én andere instrumenten
  • Bert Appermont

    Make no noise

    Bert Appermont (°1973) is componist, dirigent en docent. Naast talrijke opleidingen aan het Lemmensinstituut, behaalde hij in Engeland het masterdiploma Music Design for Film & Television aan de Bournemouth Media School. Als componist schreef hij musicals, symfonieën, oratorium, opera en veel werken voor koor naast kinderliedjes voor kinderkoren en voor in de klas. Make no noise is een vlotte jazzcanon in swing. Fijn materiaal voor veel koren waarbij de tekst uitnodigt tot veel diversiteit in de dynamiek. Let wel op de juistheid van de typische jazzintervallen. Binnenkort verschijnt er van Bert Appermont een bundel vol canons bij Hal Leonard.

    Kinderkoor, SA, SAB, SATB, SSA, SSAA, TB, TTB a capella
  • Maarten Van Ingelgem

    Berceuse

    Berceuse van Maarten Van Ingelgem (°1976) is een deel uit zijn vredesoratorium Onvoltooid Landschap voor gemengde koren, jeugdkoor en kinderkoor uit 2014, op tekst van Annelies Verbeke. In het oratorium is Berceuse bedoeld voor kinderkoor, maar het kan ook door een meisjes- of vrouwenkoor gezongen worden. De vibrafoon zorgt voor strategische harmonische ondersteuning, maar is optioneel. Berceuse heeft geen tekst en zing je op noe of op klanken naar keuze. Aanrader voor koren met een boon voor eigentijdse koormuziek!

    Kinderkoor, SA met piano
  • Thomas De Baets

    Kille kille kiele

    Leuk, een beetje plagen en kietelen met een graspriet aan je hielen of je neus. Thomas De Baets (°1982) zette de kriebelende tekst van Jan Wouters op prikkelende muziek die uitmondt in een verlossend niezen.

    Kinderkoor met piano
  • Roland Coryn

    Let down the bars

    Roland Coryn schrijft met zijn Let down the bars, O Death! een gevoelige compositie. Het werk weerspiegelt de treurige sfeer die de tekst van Emily Dickinson weergeeft. Een kort, expressief en eenvoudig werkje dat menig gemengd koor zal kunnen bekoren. Je vindt het stuk ook terug in de bundel Roland Coryn. Songs and Song Cycles for mixed Choir a cappella on English and American poetry die in 2013 door Musikproduktion Höflich in München uitgegeven werd en waarin je meteen veel ander moois van de componist aantreft. Nu te bestuderen en in te oefenen via www.koorklank.be.

    SATB a capella
  • Johan Sluys

    Mei

    In 1889 schreef Herman Gorter (1864-1927) de tekst Mei met de overbekende beginregel Een nieuwe lente en een nieuw geluid. Hij maakte deel uit van de literaire beweging van de Tachtigers die, geïnspireerd door de Franse symbolisten, kunst op zich – l’art pour l’art - hoog in het vaandel voerden, los van buitenartistieke doelen zoals religie. Kunst is de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie. En dat resulteert in woordenstromen die gemakkelijk vloeien in de zetting van Johan Sluys (°1964). 

    SATB a capella
  • Vic Nees

    Vliegtuig tegen Pilatus

    Vliegtuig tegen Pilatus komt uit Vic Nees’ (1936-2013) vierdelige suite Windharp (1996) die hij 20 jaar geleden schreef op tekst van Pros Vanosmael (°1920-2011) voor het 35-jarig bestaan van Mea Dulcea uit Bergen-op-Zoom. Het a cappella werk voor drie vrouwenstemmen vertelt over een vliegtuigcrash tegen de berg Pilatus nabij Luzern waarbij 30 mensen omkomen. Een prachtig verhalend werkje dat we graag even opnieuw onder de aandacht brengen.

    SSA a capella

Pagina's