Partituren
De compositie Immortality van Sam Stroobandt is gebaseerd op het gelijknamige gedicht van Clare Harner. Het gedicht stelt de dood meer voor als een transformatie dan een echt einde. De gestorvene leeft voort in de natuur rondom iedereen: het heeft dus geen zin om aan het graf te staan huilen.
To my Dear and Loving Husband is een gedicht van de hand van Anne Bradstreed (°1612 ‐ †1672) op muziek gezet door Benjamin Deschères.
Gefascineerd door het mysterie van het heelal ging Boris Michel Lecompte op zoek naar teksten over sterren. Uiteindelijk kwam hij uit bij een gedicht van de Amerikaan Sidney Lanier.
Cathy Legley schrijft met Penelope een uitnodiging om de zon, de golven en de wind te voelen. En te genieten; altijd.
Het werk Devastated, gecomponeerd door Kenny Van Heuverswijn is gebaseerd op het gedicht Ontredderd uit de bundel Moederstad van de Deinse Stadsdichter Steven Van de Putte, vertaald door Christine Stroobandt.
Spring van Noah Thys is een deeltje uit Seasonal Snapshots: Japanese Haiku Cycle voor gemengd koor SAATBB op Engelse vertalingen van haikus van Japanse dichters doorheen de geschiedenis. De volledige cyclus bestaat uit 5 delen; naast de seizoenen wordt tot slot ook de nacht bezongen. Op Koorklank kan je alvast het derde deel leren kennen.
Martijn Dendievel dirigeert vooral, maar af en toe componeert hij ook voor koor. In 2018 schreef hij het erg sfeervolle Flanders Fields, in 2019 volgt When there is peace, geschreven voor zijn eigen...orkest!
Lara Denies studeert compositie bij Wim Henderickx en Steven Prengels alsook koordirectie bij Luc Anthonis. Met What is your substance, whereof are you made won ze de eerste editie van de compositiewedstrijd Vic Nees in 2020 in de categorie conservatoria.
Raymond Schroyens schreef een charmant lied op tekst van de Schotse dichter Robert Burns (1759-1796). De zachte melodie zwerft doorheen alle stemmen. Ondertussen is My love alom bekend bij koren in binnen- en buitenland.
Met The Man that hath no music in himself levert Van Vlierberghe een eenvoudige, maar sprekende interpretatie van de tekst van Shakespeare voor vierstemmig koor a capella.
Pagina's
Schrijf je in op onze nieuwsbrief
4 x per jaar houden we je op de hoogte van repertoirenieuws, info over Vlaamse componisten, nieuwe aanwinsten in onze bib, webshop of vrij te downloaden partituren op Koorklank