Partituren

Er zijn 74 partituren die voldoen aan je zoekopdracht.
  • Bart Verstraeten

    Les roses

    Les Roses van Bart Verstraeten (°1981) werd geschreven voor het kamerkoor Helicante uit Meise onder leiding van Geert Vromans, in het kader van hun concert De Liefelijke lente. De compositie is gebaseerd op het gedicht Les Roses (uit de dichtbundel Dans la fournaise) van Théodore de Banville, een tijdgenoot van o.a. Debussy en Ravel. 

    SATB a capella
  • Vicky Wilssens

    Tarakihi

    Tarakihi is een lied uit Nieuw-Zeeland, afkomstig van de Maori. Het oorspronkelijke lied zou ongeveer driehonderdtal jaar oud zijn. Het gaat over de (kracht van de) krekel, die zich ’s nachts in een holte verbergt en overdag tevoorschijn komt om zijn lied te zingen …Vicky Wilssens schreef de bewerking oorspronkelijk voor haar wereldmuziekkoor Spirit. Eénstemmige en driestemmige passages wisselen af. Eenvoudige, maar meeslepende muziek. 

    SAB a capella of met gitaar/ piano- akkoorden
  • Stil naar binnen glippen
    Margot De Ley

    Stil naar binnen glippen

    Margot De Ley (°1988) schrijft, speelt piano, regisseert, geeft les en zingt.Stil naar binnen glippen maakt deel uit van haar voorstelling Santi voor éénstemmig kinderkoor. Het is een spannend verhaal, een whodunnit op maat van kinderen die je meevoert in een kluwen van achterdocht, spanning, liefde en verdriet. 

    Kinderkoor met piano én andere instrumenten
  • The man that hath no music
    Lucas Robert Van Vlierberghe

    The man that hath no music in himself

    Met The Man that hath no music in himself levert Van Vlierberghe een eenvoudige, maar sprekende interpretatie van de tekst van Shakespeare voor vierstemmig koor a capella. 

    SATB a capella
  • Vic Nees

    Nachtlied

    Nachtlied, een profaan werk voor SSA op tekst van Albert Boone dateert uit 1981. Het is een rustig werk met een prachtige weemoedige melodie die een aantal keer herhaald wordt. Naarmate het lied vordert, werkt de componist de onderstemmen steeds verder uit. 

    SSA, SSAA a capella
  • Geert Van der Straeten

    When this blasted war is over

    Veel koren zijn voor 2018 nog op zoek naar materiaal dat kadert in de herdenkingsactiviteiten voor WOI. De bundel Les Voix Perdues bundelt een aantal fijne arrangementen van oorlogsliederen van de hand van Geert Van der Straeten. Ondertussen ontvingen we van diezelfde hand opnieuw een zeer bruikbaar a capella arrangement van de bekende traditionele melodie When this blasted war is over. De bezetting is flexibel: ofwel laat je het werk door gemengd koor SATB uitvoeren, ofwel zing je het met een SAB-koor en zoek je een (koor-)solist voor de tenorlijn die de melodie heeft. 

    SAB, SATB a capella
  • Bart Verstraeten

    Magnificat

    Met Magnificat schreef Bart Verstraeten een vierstemmig feestelijk koorwerk van gemiddelde moeilijkheidsgraad. Verstraeten volgt de tekstprosodie volledig. De Engelstalige zetting is muzikaal-structureel logisch opgebouwd met tweestemmigheid in de zachte passages en terugkerende motieven. Een haalbaar hedendaags koorwerk. Verstraeten is componist en pianist. Als docent geeft hij lessen piano, AMT/MT en inleiding tot de compositie aan de academies van Wilrijk en Deurne.

    SATB a capella
  • Jozef Sercu

    Tovenaar

    Jozef Sercu schrijft regelmatig kinderkoorliederen voor het kinderkoor Vivo! onder leiding van Heidi De Caluwe. Zo kwamen we Tovenaar op het spoor tijdens het Korenfestival in Kontich waar Kinderkoor Vivo! enthousiast concerteerde. Tovenaar is een swingend kinderlied met een vrolijke melodie en dito pianobegeleiding. Aan het begin en het einde schrijft Sercu eenvoudige meerstemmigheid voor, het middendeel blijft éénstemmig. Inclusief toverspreuk voor een betere wereld. Ideaal voor de doelgroep. In swing.

    Kinderkoor met piano
  • Jan Moeyaert

    Kyrie

    Het Kyrie uit de Missa Brevis II werd geschreven voor het koor van zijn vader. Het klinkt vertrouwd tonaal en integreert toch hedendaagse elementen. De muziek en de aanwijzingen van de componist ondersteunen volledig de intentie van het gebed in de liturgie. De partituur is eerder eenvoudig, maar kent ook uitdagende passages. Door het trage tempo zijn ademsteun, homogene klinkers en onderhouden spanning belangrijk. Een goede stemoefening! Het werk is bruikbaar in de liturgie en tijdens concerten. Op www.koorklank.be vind je het Kyrie terug met didactische tips. Het vervolg van de mis kan je verkrijgen via de componist. 

    SATB a capella
  • Michael Vancraeynest

    Tell the Lord how thankful you are

    Michaël Vancraeynest (°1976) schreef Tell the Lord how thankful you are voor het colloquium voor liturgische muziek dat in augustus 2016 in Vaalbeek plaatsvond. Het werk van Vancraeynest is een zetting van psalm 118 voor twee gelijke stemmen en piano. De psalm zet eenstemmig in met een opgewekte melodie, die vervolgens herhaald wordt met toevoeging van een tegenstem, in descanttraditie. Het middendeel verandert van tekst en toonaard. Vancraeynest kiest voor het idioom van de betere musical boven een volle pianobegeleiding. Vervolgens herneemt Vancraeynest het begin. Vlotte compositie voor gelijkstemmige koren die repertoire voor de liturgie zoeken.

    SA met piano

Pagina's